dinsdag, april 03, 2007

Humor

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar vaak bekruipt me, bij het bekijken of beluisteren van de fratsen, grappen en grollen van het Vlaamse stand up-comedy-gilde een gevoel van...tja, van wat eigenlijk...van geeuw, waar is de lachband ? Ik veralgemeen nu een beetje, want voor iemand als Wim Helsen heb ik een zwak. Zijn humor (en zijn poëtische ontboezemingen voor de Vrienden van de Poëzie) baden in een bizar soort melancholie die me wel weet te bekoren. Maar voor het overige denk ik dat er bij onze Noorderburen toch wel wat meer kolder te rapen valt.
Neem nu bijvoorbeeld Hans Teeuwen, een begrip sinds zijn show "Hard en Zielig" (1994). Maar ook Theo Maassen is niet te versmaden.
Kijk en geniet...





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage