zaterdag, augustus 19, 2006

Credo


Bij wijze van groet van een verse vijfendertigjarige, mijn credo:

Ik geloof dat het leven onbegrijpelijk is
Ik geloof dat het te waardevol is om het niet met je volle bewustzijn te leven
Ik geloof dat schoonheid de wereld kan redden
(als de schoonheid de kans krijgt te groeien)
Ik geloof in stilte, niet die van een hermetisch afgesloten ruimte,
maar die van het geluid van ruisende blaren en de ruimte tussen twee muzieknoten
Ik geloof in de kracht van het woord
en de kracht van de leugen
Ik geloof in de almacht van de dood
Ik geloof in de menselijke eenzaamheid in het heelal
Ik geloof niet in de economisch-wiskundige wetten die de wereld zogezegd beheersen
Ik geloof dat een mens meer is dan een willoze slaaf,
maar minder dan een god
Ik geloof in liefde

Vale

2 reacties:

Blogger Franky zei...

Mooi credo.

4:35 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik kan nooit uwen verjaardag onthouden:als vijgen na pasen proficiat

5:49 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage